Inspired, en ledande leverantör av mobilspel och vadslagningsteknologi, har meddelat en förlängning av sitt nuvarande avtal med bet365. Den populära B2B-leverantören kallade avtalet "långsiktigt", vilket gör att företaget kan tillhandahålla sitt virtuella sportinnehåll till sportspelsajten och en pålitlig partner genom åren.
Efter detta avtal kommer Inspired att fortsätta att leverera sin högkvalitativa spelsamling till den populära sportspeloperatören med miljontals kunder. Detta inkluderar dess licensierade spel att ge bet365 en fördel i utbudet av virtuella sporter.
Avtalet går tillbaka till januari 2020, då två företag tecknade ett Virtual Sports-avtal i New Jersey, Förenta staterna. Detta avtal innebar att bet365 var den första speloperatören i staten att lansera Inspired's Virtuellt sportinnehåll.
I en kommentar om kontraktsförlängningen, anmärkte Inspireds vd och verkställande direktör, Brooks Pierce:
"Vi är oerhört glada över att fortsätta vårt långsiktiga partnerskap med bet365, världsledande inom B2C inom virtuell sport, som erbjuder mer än 30 kanaler med inspirerat innehåll runt om i världen. De var den första operatören som erbjöd våra Multi-Stream Matchday och Basketball-produkter . Vi är glada över att de är en av de första operatörerna att ta våra senaste licensierade produkter för att utöka sin populära Inspired Virtual Sports-portfölj."
bet365 kommer nu att få tillgång till Inpsireds omfattande och varierade innehållsportfölj, inklusive omtyckta sporter på varje marknad. Företagets Virtual Sports-kollektion har åtnjutit betydande popularitet i USA under de senaste fem åren. Inspireds innovativa Virtual Sports-kollektion inkluderar:
Förutom USA är de flerfaldigt prisbelönta Virtual Sports från Inspired omtyckta globalt och finns tillgängliga i 40 000+ detaljhandelskanaler och 100+ reglerade sportspelsajter i 35+ olika länder.
Innan bet365-avtalet meddelade företaget en långsiktig kontraktsförlängning med Flutter-ägda Paddy Power i Storbritannien. Som väntat kommer kontraktet att innebära att Inspired fortsätter att leverera sitt virtuella sportinnehåll till den Storbritannien-baserade sportboken med över 600 sportspelsbutiker.